Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Nu händer det saker!

Publicerad 2014-03-02 16:36:00 i Allmänt, Bestick, Christer Strömholm, Emalj, Florida, Foto, Teak,

Inte nog med att vi snart reser till Florida där Erik och Sara är på träningsläger utan nu har Lasse fått en tjänst i Stockholm!
Denna tjänst innefattar även en övernattningslägenhet på Söder, vilket innebär att även jag kommer att vistas mycket i vår vackra huvudstad. I och med att jag, som många vet, just nu är mellan två jobb så letar även jag efter min försörjning där så att vi kan flytta "på riktigt" Senaste tiden har däremot inte varit lika full av loppisbesök som vanligt. Helt utan har jag inte varit men vill inte lagra upp för mycket just nu innan jag vet exakt hur allt utvecklar sig i framtiden.
En gryta behöver man alltid och denna fina kunde jag inte motstå.
Detsamma med dessa, lite annorlunda, teakbestick. Sex gafflar, sex skedar, sex teskedar men tyvärr bara fyra knivar.Inte har jag lyckats med att komma underfund med om det är någon speciell design heller, även om det känns så. Nu ska vi bara olja in skaften så att alla blir lika fina.
Ett litet sött barnbestickset i nysilver kunde jag inte heller låta bli!
Lasse gick inte på bokrean utan köpte denna under en kursvecka i Karlstad. Innehåller många tidsenliga bilder av olika 60-talsmiljöer samt bland annat en del bilder av den alltid lika aktuelle,Christer Strömholm,
Vill man se mer av honom är det just nu en utställning med en del av hans bilder på Dunkers Kulturhus i Helsingborg, pågår fram till den 18 maj. Den bygger på "Poste Restante", en fotobok som vi hade i vår ägo för ca ett år sedan. Den fick dock vandra vidare till någon som uppskattar den bättre än vi och på så sätt kunde vi finansiera inköp som vi värderar mer.
Ytterligare en bild ur Fotografisk Årsbok 1967.
Själv köpte jag denna på årets bokrea och det roliga är att man inte bara visar svensk eller nordisk design utan även exempelvis amerikansk. På tal om Amerika ska det bli roligt att se vad vi hittar på vår resa, vi har redan letat rätt på flera ställen som ska föräras ett besök och där vi framförallt hoppas på att fynda något svenskt/nordiskt till bra pris! Vem vet? Följ mig gärna på Instagram där jag finns under taggen @lizundantaget

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela