Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Äntligen....

Publicerad 2014-01-20 12:11:00 i Allmänt, Glas, Retro,

....har jag hittat kameran igen och kan göra ett inlägg.Eller jag kanske ska ära den som äras bör, Lasse, för det var han som hittade den. Vi hade städat bort den i samband med att vi röjde för nyårsfirande och kunde för allt i världen inte komma ihåg var vi lagt den. I hallen, i en av korgarna där vi har tygkassar, handskar och annat smått och gott låg den och trots att jag tittat där flera gånger så har den varit totalt osynlig för mig! Typiskt! Nåja, nu är den framme igen så jag tänkte passa på att visa lite nytt som har kommit hem under tiden.
En vas av Gunnar Nylund under hans tid på Strömbergshyttan. Vet inte om serien har något namn men den finns i olika storlekar.
Åtta,i mitt tycke, helt underbara cocktailglas från Johansfors.
Tre ljusstakar i teak.
Två vaser. Den blå en typisk P-O Ström vas från Alsterfors och eventuellt även den i klarglas.Påminner i alla fall väldigt mycket om de vi fotograferade på utställningen i somras.
Så en julklapp, som Lasse fick av sonen med sambo. En skål gjord av en gammal uttjänt LP-skiva från 1980.
Jag fick en transistorradio som passar perfekt på bänken i köket. Har länge önskat mig en radio dit.
Avslutar med en bild från förra årets retrobloggträff på Antikmässan i Älvsjö och passar samtidigt på att beklaga mig lite att jag inte kan vara med i år. Men eftersom vi bokat in andra trevligheter någon vecka senare så tillåter inte kassan en resa till Stockholm just då. Hoppas ni får lika trevligt som det brukar vara på mässan.Är det någon som tar illa upp att jag lägger upp en bild på er så meddela mig så tar jag omedelbart bort den igen.

Kommentarer

Postat av: RETROknoppen

Publicerad 2014-01-20 14:09:57

Vilka fina saker som du har hittat!
Men jag tror att jag gillar cocktail-glasen mest fast de inte så lätt-använda eller rättare sagt, man nyttjar inte sådana skönheter så ofta i dagens läge.Hoppas att dom kommer att få synas! :)

Svar: Ja, cocktailglasen är läckra. Vet dock inte när tillfälle kan ges att använda dem. Men det är ett mindre bekymmer. :)
Undantaget

Postat av: Helena Högberg

Publicerad 2014-01-22 22:13:59

Det var mycket fint ni har hittat! Den översta vasen var superfin och träljusstakarna gillade jag! Synd att ni inte kunde komma på bloggträffen.

Svar: Tack! Ja, det är synd att vi inte kan åka dit men så blir det ibland. Vi får komma nästa gång.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela