Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Nu har vi öppnat!

Publicerad 2013-06-03 19:47:00 i Allmänt, Belysning, Heminredning, Om oss, Retro,

Den gångna veckan har varit full av förberedelser inför helgens stora begivenhet för vår del,säsongsöppnandet av Undantaget.Massor av lådor att packa upp, prismärkning och städning av vårt lilla hus.Vi har därför flyttat upp om än något tillfälligt, då Lasses semester inte har börjat ännu. När han är på resande fot så är jag tyvärr allt för mycket stadsmänniska för att bo här själv. Därför är det tillfälligt just nu, men vi kommer ändå att ha öppet fredag-söndag under juni, juli och augusti. Upptäcker att jag kommer att tänka på Gyllene Tider, vad nu det kan bero på.....På torsdag är det helgdag och då har vi extraöppet för de som känner för en liten utflykt.
I korsningen står den gamla cykeln och visar vägen med öppetväskan på pakethållaren.
Exteriörbild från öppningsdagen. Två stegar finns till salu men båtflaggan är redan såld.
Interiörbild från det "stora" rummet. Här syns bland annat den matgrupp i teak som vi har till salu för en billig penning.
Toilettebord från 50 -talet med originaltyg i toppenskick och glasskiva på bordsskivan.
Vi har mycket bestick till salu, bland annat dessa med teakskaft.
Två stolar till köket...
...eller kanske en ny lampa?
En långklänning till midsommar eller sommarbröllopet.
En dålig bild som visar helgens största händelse utöver öppnandet - vår son Erik, tog brons i K2 200m i kanot på världscupen i polska Poznan tillsammans med Christian Svanqvist. Dessutom hade vi finfrämmat en kväll innan då grannens kor helt plötsligt stod i vår trädgård. Ja, det händer saker även på landet. Jag har lovat att vara med i retrobloggarnas bloggutmaning som denna gång handlar om plåtburkar men det får bli i nästa inlägg.

Kommentarer

Postat av: Gila

Publicerad 2013-06-03 23:05:56

Den gula lampan!! Underbar! Den gula duken på tredje bilden är formgiven av Louise Carling om jag inte minns fel...

Svar: Tack! Ja, den gula lampan har rönt stor uppmärksamhet. Påminner om PH men är helt omärkt tyvärr och jag hittar ingen motsvarande. Tack för infon om duken, tycker själv att den är jätteläcker.
Undantaget

Postat av: Helena Högberg

Publicerad 2013-06-04 22:33:26

Mycket fint ni hade där! Riktigt kul att se foton från er butik, kom att tänka på ryamattan jag precis vunnit på Tradera, såå nyfiken hur den ser ut när den kommer :)

Svar: Tack! Hoppas den blev bra. Välkommen om du har vägarna förbi.
Undantaget

Postat av: Mizgin Gündem

Publicerad 2013-09-15 15:38:31

Hej!
Jag har idag köpt tre assietter Gustavsberg Solros. Jag ser att ni har just detta lilla fat. Jag skulle gärna vilja komplettera så att jag har fyra eller fler (jämt antal). Jag bor i Stockholm så jag kan tyvärr inte besöka er butik men jag undrar om ni har ett eller fler av just de assietterna till salu och i så fall kan ni skicka över dem till mig?
Mvh Mizgin Gündem

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela