Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Sommaren rullar på

Publicerad 2013-07-28 15:35:00 i Allmänt, Om oss, Retro,

Vi har hunnit med både loppisturer, auktioner och en resa till Stockholm eller rättare sagt till Vaxholm för att ta hem katten Nala som vi haft förmånen att få rå om i en månad medans husse och matte varit på SM bland annat. Vädret har varit strålande och vi njuter i trädgården i Hulebäck så länge vi kan om kvällarna så jag har nästan glömt av att det finns en dator. Men idag gör jag räkningarna och passar då på att skriva ett par rader.Annars finns ju både Lasse och jag på Instagram där inläggen kommer varje dag. @lizundantaget och @lasseundantaget. Tänkte visa ett urval av våra inköp som har hamnat i Undantaget till försäljning.
Bricka med den så berömde ICAnder, ICAs reklamfigur från 70-talet.
En vas från BODA-Åfors, vilket jag inte visste från början men snälla följare på Instagram har hjälpt mig. Detta ska vara från deras 60-talsproduktion.
Trivselbrickan Jetty till Volvo 142 i originalkartong. Lasse hade en i sin bil när vi träffades en gång i tiden. Väcker gamla "härliga" minnen av en bil som inte hade någon fungerande bensinmätare vilket föranledde en del äventyr. Bland annat klättrade jag höggravid över ett staket vid järnvägen för att komma till närmsta mack...
Ett slagbord som blir runt när sidorna är uppfällda och som har två lådor i olika storlek. Tyvärr har det blivit avlutat antagligen när det begav sig på 70-talet men i gengäld kan man måla det i valfri kulör utan att ha dåligt samvete.
Gammalt campingbord med burkar av olika slag och några plåtbrickor. Tidningsbordet såldes igår och flyttar nu till Köpenhamn.
Avslutar med en bild från Fika/Kaffekoppsutställningen på Gustavsbergs Porslinsmuseum som vi var på i tisdags. Jag tog massor av bilder men med telefonen och dessa bilder kommer jag inte åt just nu.
På vägen hem tog vi "gen"vägen via Mjölby-Tranås mm. I Boxholm har Folkets Park denna fina gamla ingång. Tyvärr var loppisen stängd den dagen vi var där.

Kommentarer

Postat av: Tant Emma

Publicerad 2013-07-28 16:16:45

Ni verkar ha haft och har en toppensommar :)

Svar: Det har vi haft. Hoppas din också varit bra.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela