Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Ännu några fåglar kvar

Publicerad 2013-01-29 15:12:00 i Allmänt,

Jag har ju några fåglar kvar att visa.
Först ut är en pippi som väl egentligen är en påskprydnad eller en vas. Köpte den på loppis för många år sedan och till påsk kan man ha fjädrar i den. Helt omärkt varför jag inte vet något om den.
Tallriken Kråka från Lidabruk/Rörstrand. Läste någonstans att det var Marianne Westman som gjort dessa man kan inte lova att så är fallet.
Två små badankor på en litografi av Lasse Åberg. Ännu en tavla med en anka, denna målad av Simon. Några svalor på en liten flussglasvas från förra sekelskiftet.
En retrouggla sydd av bloggaren Retrougglan
Till sist mitt lilla pingvinpar för peppar och salt som står på köksbordet

Kommentarer

Postat av: Cinna

Publicerad 2013-01-29 16:26:19

Otroligt häftiga pingviner, aldrig sett dem tidigare.

Svar: Visst är dom! Jag blir glad varje gång jag ser dem.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela