Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Kalmar Antikmässa och lite inköp

Publicerad 2013-02-04 20:57:00 i Allmänt, Glas, På gång,

I helgen var det Antik och samlarmässa i Kalmar Folkets Park. Här stod vi även förra året och sålde ut lite av överflödet. Då var det snöstorm och 22 minusgrader i år var vädret lite mer på vår sida. Visserligen minusgrader och på lördagsmorgonen hade det kommit lite snö men inte mer än att skottning var onödigt. På söndagen sken dessutom solen.Vi hade riktigt trevligt och det kom en hel del folk och handlade så vi har redan bokat in oss till hösten. Sedan är det ju så att det inte blir enbart försäljning utan man hittar alltid något som faller en i smaken. Termosen var en sådan sak. Såg den hos bordsgrannen redan på fredagskvällen när vi packade upp så jag slog till direkt vid öppnandet på lördagen så att den inte skulle hamna hos någon annan. Jag har länge velat ha en men trodde inte jag skulle hitta någon så fin och i så bra skick. Nästan som ny! Tack Linnea för att jag fick köpa den.
Lasse fastnade för denna blomkula av Kjell Blomberg från Gullaskruv. Det är vad jag tror minsta storleken. Dessa tillverkades 1963 och finns i minst fyra storlekar. På bloggen "Precis en sån" kan man läsa mer och se fler storlekar. Säljaren hade två storlekar och två olika färger på den stora, grön och blå. Men eftersom Lasse hade lite svårt att bestämma sig så hann dessa säljas vilket innebar att han fick nöja sig med den lilla.
Idag har jag jobbat extra på min gamla arbetsplats så på lunchen svängde jag inom PMU och köpte denna lilla sykorg i 60tals-stil.
Några servetter i trevliga färgställningar och fem stycken gröna glasskålar.
Närbild på en av skålarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela