Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Äntligen färdig!

Publicerad 2013-02-22 10:34:00 i Allmänt, Heminredning,

Så var jag då äntligen klar med kökspallen. Inte för att det har varit krångligt utan för att jag inte har tagit mig den tiden. I slutet av sommaren köpte jag en kökspall på en idrottsloppis för den ynka summan av 25 kr. Den var full av målarfärg och saknade linoleum på ena trappsteget och sitsen var trasig. Det var väl det som gjorde att ingen hann före mig och att försäljaren endast ville ha denna låga summa. Nu har jag rengjort den och putsat med Autosol. Jag köpte tallriksunderlägg på Svensk Tenn i höstas och dessa har nu skurits till och satts dit.
Så här fin blev den!
Någon annan som är fin är denna lilla dam som följde med oss hem på planet ifrån Stockholm. Matte och husse har åkt till Portugal och Florida på träningsläger så då får Nala, som hon heter, bo hos oss. Bilden från mitt instagram @lizundantaget, varför den blivit lite oskarp i uppförstorat skick. Jag tog ytterligare några foton på mässan som jag vill visa er.
En katt som ser lite märklig ut!
En katt från Nittsjö som är söt på sitt vis.
I stället för en Bobbycar kan det vara kul med en tax.
En annorlunda väska för utflykten med äkta Retrokänsla. Ångrar att jag inte köpte denna.
Denna träburk/papperskorg med lock med intarsia ville vi köpa men den var inte till salu! Varför stod den då framme i montern?
En väggprydnad för den idrotts- och historieintresserade.
Så till sist en dålig bild på en vacker ljusstake i Art Nouveau/Jugend som jag gärna hade tagit med hem om prislappen varit annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela