Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Liten bild från lördagens loppisbesök

Publicerad 2012-09-16 17:50:00 i På gång,

Här ser ni en del av vad vi hittade på lördagens besök på LP-stiftelsens loppis.
Ser att jag i förra inlägget skrev att kannan skulle vara av Inger Persson-Melin, det ska givetvis vara Signe. Fel av mig.
Förutom den en liten slipad flaska med glaspropp som jag tror är en parfymflaska, en bordsborste i teak, en orange ljuslykta, för ett lite tjockare ljus, som saknar märkning en liten skkålsats på teakbricka, Höganäs? samt två små prydnadskannor gjorda av gamla mynt.
Kommer ihåg att dessa gjordes i massor i samband med att mynten försvann men har inte sett några på flera år. Antar att det är sådant man har kastat.
Gardinen med de stora bruna blommorna fyndades av Lasse. Vet inte vem som designat tyget eftersom den är dubbelsydd och jag vill inte sprätta upp den för att leta efter ev märkning.
På eftermiddagen var vi på auktion i Nävragöl. Mestadels en massa verktyg och maskiner men lite annat fanns och vi gjorde några inköp även där.
Dessa kommer på bild senare eftersom en del för närvarande är under rengöring. En Luxuslampa lämnade vi i Hulebäck på hemvägen så den kommer ännu senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela