Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Loppis i Kristianstad

Publicerad 2012-10-22 14:39:00 i Belysning, Retro, Textilier,

I lördags hamnade vi på en minibakluckeloppis i Kristianstad. Ca 10 försäljare max och på avstånd såg jag bara barnkläder och tänkte att det är väl knappt någon idé att gå ut ur bilen. Men se vad jag bedrog mig! Det var barnkläder hos de flesta försäljare men hos två av dem hittade vi något att köpa trots allt
Den här lampan köpte vi hos den siste säljaren. Nu ska jag bara sätta mig ner ikväll och kolla upp vem som ligger bakom den för det hann jag inte i går kväll.
Hos samme säljare köpte vi stringpedistalen. Tyget är från IKEA ca 1975-76. Jag hade en stor dyna i min korgstol som min mor hade klätt med detta tyg.
Det sista vi köpte var den här läckra sykorgen.
Tidigare på dagen eller rättare sagt morgonen vid 08.00 var vi på Lilla Torg och där köpte jag detta läckra tyg. Det är inte märkt i kanten men det finns kanske någon som vet vad mönstret heter. Vi köpte även en klädd galge och fyra glasburkar med teaklock. Inte så små som till kryddor utan en lite större variant som jag inte sett tidigare. Har ingen bild eftersom de ligger kvar i bilen som Lasse har i Kristianstad. Jag åkte ju som bekant tåg. Vi hann med ytterligare några loppisar bland annat en idrottsloppis, men mer om det i ett annat inlägg.

Kommentarer

Postat av: lybtar

Publicerad 2012-10-25 11:13:24

Sykorgen är ju helt underbar.

Man kan verkoigen göra fynd på vilken loppis som helst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela