Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Tavlor

Publicerad 2012-11-11 22:53:00 i På gång, Tavlor,

Helgen har inneburit bla två tavlor! I går gjorde jag en utflykt till Kalmar för ett IKEA besök då vi behövde komplettera med lite saker både här hemma och i Hulebäck. Men innan IKEA så passade jag på med ett loppisbesök.
Det resulterade i denna tavla målad av Lis Köhler 1960. Den hänger nu i vårt kök. Jag köpte en del andra saker men visar dem senare i veckan
. Idag åkte vi förbi en söndagsöppen loppis och det besöket resulterade i denna målning från Gamla Stan signerad Lindblom som nu hänger i arbetsrummet. Jag brukar vanligtvis inte köpa tavlor i någon större utsträckning och så blev det två på en helg. Där ser man!
Idag har vi lagt ut lite nya saker på Tradera. Ett fat och en liten vas i serien Eterna av Gunnar Nylund för Rörstrand, Evert Taube av Tore Borg, två saladjärer med två äggkoppar Dukat av Skawonius för Karlskrona samt en kanna med lock Rosett av Stig Lindberg för Gustavsberg.

Kommentarer

Postat av: Gila

Publicerad 2012-11-14 22:21:28

Eterna gillar jag skarpt! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela