Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Middag med Hald och Palmqvist

Publicerad 2012-11-05 20:23:00 i Belysning, Porslin,

Ja, inte med konstnärerna själva utan med deras söner Fibben och Jonas. Det var på fredagskvällen som alla utställare på mässan bjöds in till Karlskrona porslinsmuseum. Fibben Hald var föredragshållare på mässan och Jonas Palmqvist sålde boken han skrivit om sin far. Det var en av de trevligaste mässor vi stått på, so far och för er som inte varit där kan jag bara rekommendera - åk dit! Ny chans om två år.
Boken ifråga som vi givetvis köpte.
En något dålig bild på de båda tagen med telefonen ur en lite sned vinkel eftersom Lasse satt jämte Jonas när Fibben kom fram. Tyvärr missade vi att ta med kameran på kvällen. Den låg givetvis kvar uppe på mässan.
Vårt bord i en paus i uppackningen, därför ser ni min kaffemugg i bild. :) Här syns även vårt päron märkt Daydream Made in Australia. Precis samma märkning som Porslinans äpple! Dessa tillverkades i Australien för Firma Svenskt Tenn och det finns päron och äpplen. Är väldigt förtjust i detta själv och egentligen vet jag inte om jag vill sälja det. Som ni förstår av detta så sålde jag det inte på mässan, men mycket av det som syns på bilden och en hel del mer gick åt.
Denna lampa har vi precis lagt ut på Tradera likaså vaserna här nedan.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-11-06 21:25:03

Så kul att få se ert päron med, det är också jättefint! (Så jag förstår att ni inte ville sälja det...)
Mässan verkar ha varit en riktig höjdare, jag måste se till att åka ner till Karlskrona i rätt tid 2014!
Jarnestad-vaserna ni lagt ut på Tradera är riktigt läckra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela