Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Helgens skörd del 3

Publicerad 2012-11-14 21:45:00 i Glas, Porslin,

Precis hemkommen från bio. Såg Skyfall tillsammans med en massa andra Unionenmedlemmar. Det var Unionen som bjöd. Tack för en trevlig kväll! Så var det då dags för ytterligare bilder på helgens inköp.
Börjar med en ljusstake från SEA Glasbruk Kosta. Har tidigare en grön vas med den gamla guldfärgade etiketten med röd text och en grön skål i samma serie.
En skål i sk lysterglas. Troligtvis EDA Glasbruk. Tycker den är riktigt läcker i all sin kitschighet.
En italiensk skål, för pasta? Märkt Ceramica Primula Decorata A Mano. Kan ingen italienska men gissar att det betyder något i stil med att "blomsterdekoren är under glasyren". Men jag kan ju ha helt fel!
Två små söta grisar för julgransljus.
Ett litet lövformat glasfat både signerat och etikettmärkt Orrefors. Detta hittade jag på ett ställe....
... och på ett annat hittade jag detta. Det är mycket större och tyngre och även det är signerat och etikettmärkt Orrefors. Tyvärr kommer inte deras underbara djupgröna färg fram hur jag än försöker fotografera det. Imorgon ska jag försöka hinna med att lägga in de sista bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela