Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Julduk

Publicerad 2012-12-06 20:41:00 i Textilier,

Precis som senaste numret av tidningen Retro måste jag ju presentera en julduk
Den här duken av Brit B har vi haft på vårt köksbord i några år nu. Ser nu när jag skärskådar bilden att julstjärnorna inte kom till sin fulla rätt på bilden. Annars är de jättefina i den gamla skålen av nysilver från förra sekelskiftet. Någon glad själ har tyvärr varit lite för frikostig med putsen så den har blivit gul på vissa ställen vilket gör att jag inte putsar så mycket på den. Vill ju inte förstöra den ännu mer.
En närbild på duken. Fläcken är vatten jag spillde när jag tog väck julstjärnan.
En hälsning från Hulebäck som det såg ut i lördags innan snön kom "på riktigt"

Kommentarer

Postat av: precis en sån

Publicerad 2012-12-11 15:49:32

Ni ser ut att bo i en riktig Astrid Lindgrenidyll - så fint!

Svar: Tack!
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela