Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Nu äntligen!

Publicerad 2013-01-10 21:20:00 i Allmänt, Glas, Keramik, Porslin,

Nu äntligen har jag ett fungerande kort i min gamla kamera. Ska det jäklas så ska det göra det rejält tydligen. Min tanke var ju att visa lite av förra årets sista inköp och detta årets första.
Denna kruka från Laholm samt krukan här nedan i majolika var något av det absolut sista jag köpte 2012. Just krukor i majolika har alltid tilltalat mig ända sedan jag som barn upptäckte en sådan hemma.
Dess raka motsats är den här glaskuben med Volkswagenmärket i,signerat Orrefors. Troligtvis har det stått på någon bilfirma eller varit ett pris till en duktig säljare för att sedan bli ett av årets första inköp av mig.
Tillsammans med detta psykedeliska möbeltyg,
en tysk vas och den tryckta Göteborgsbonaden nedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela