Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Årets första

Publicerad 2013-01-06 22:09:00 i Heminredning, Textilier,

Hade tänkt skriva både om årets första och förra årets sista inköp, men tyvärr är det slut på kamerabatteriet och jag hittar inte laddaren. Den städade jag bort innan jul eller tog med till Hulebäck. Vet inte vilket men just nu hittar jag den inte så det får bli lite kort om två av årets första.
Detta lilla njurformade toalettbord med glasskiva och vad jag tror är originaltyg.
Här ser ni mer av tyget. Helt underbart och i nästan nyskick. I lådan ligger en lapp med texten Terapiverkstaden i Nyköping så kanske är bordet tillverkat där?
Denna herrbetjänt har ett hopfällbart stödben och en galgkrok (eller vad det nu kan heta) upptill och går att hänga in i garderoben. Fiffigt! Får återkomma med bilder på det andra antingen när jag hittat laddaren eller köpt nya batterier till min gamla kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela