Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Vem ligger bakom dessa?

Publicerad 2012-10-12 20:14:00 i Allmänt, Glas, Porslin, Retro,

De här tallrikarna köpte jag häromdagen. Tre blå och tre orangea. Men vem ligger bakom? Tallriken är helt omärkt. Jag tycker den är helt underbar.
Vid samma tillfälle kom de här dessertskålarna med hem. Inte heller här vet jag vem som ligger bakom.
I vår hall hänger den här av Lars Norrman inköpt på auktion på Karlskrona Expressbyrå för flera är sedan. Gillar skarp färgerna i hans tavlor. Tyvärr är det inte längre några slagauktioner på Expressbyrån och jag måste medge att jag saknar dem. Här i vår stad är det dåligt med auktioner och vi är inte bortskämda med idrottsloppisar och bakluckediton så man får vara glad för Kupan, PMU och Erikshjälpen. Sommartid finns Ronneby Brunns loppis några mil bort samt en bordloppis i Wämöparken. Detta innebär att vi allt som oftast får kuska runt med bil. Det blir många mil om året det.

Kommentarer

Postat av: Ulrika på Leta Retro

Publicerad 2012-10-12 21:53:16

Fantastiska grejer! Alltihopa.

Postat av: AL

Publicerad 2012-10-21 13:46:10

Glasskålarna kommer från Nybro glasbruk.

Svar: Tack för beskedet. Gissade nästan det. Du vet inte vem som är mannen eller kvinnan bakom?
Undantaget

Postat av: lybtar

Publicerad 2012-11-14 16:07:10

Det finns väldigt mycket saker som man inte samlar på som ändå fyller upp skåpen hemma. Konstigt :)

Svar: Ja visst är det. :) Tror dom förökar sig på något okänt vis!
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela