Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Okänd vas och Karlskronaporslin

Publicerad 2012-10-09 14:10:00 i Allmänt, Keramik, Porslin, På gång,

Sitter på jobbet och gör ett litet inlägg. Är utan dator hemma eftersom Lasse tagit med sig den bärbara till Kristianstad där han är med jobbet i några veckor. Har till och med fått köpa en liten adapter så att jag kan lägga in bilder.
Denna lilla bil står på min fönsterbräda här. Egentligen en leksaksbil som jag köpt hos Precis en sån, men den symboliserar min drömbil jag har önskat sedan jag tog körkort. Mamma hade en sådan, utan flowerpower, och jag övningskörde i den. Tyvärr hade hon gjort sig av med den lagom tills jag tog körkort.
Köpte den här vasen för ett tag sedan eftersom jag fastande för de dova färgerna och den lena ytan. Tyvärr saknar den märkning så jag vet inte var den kommer ifrån. Kanske finns det någon som vet? Tänkte annars visa lite mer av vad jag tar med till Porslinsmässan.
Temat för mässan är Edward Hald och han ligger bakom dessa fyra kopparna.
Karott med motiv Dala, Karlskrona.
En vas av Ilse Claesson för Rörstrand. Ska försöka lägga upp lite mer efterhand. Tyvärr är det mesta redan packat sedan den helgen då vi städade i Undantaget. Eller tyvärr, det är ju skönt för mig men otur för er.

Kommentarer

Postat av: Helena Högberg

Publicerad 2012-10-10 09:53:11

Jag är också sugen att köpa den lilla blå "bubblan". En sådan hade jag i några år när jag hade tagit körkort :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela