Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Hemåt igen

Publicerad 2012-11-29 23:11:00 i Glas, Keramik, Porslin,

I söndags regnade det större delen av dagen och vi åkte hemåt igen. Vi lämnade Malmö och tog vägen förbi Staffanstorp och Lions loppis på sockerbruksområdet. Den äger rum ett par gånger om året men vi har inte varit där förut. Det är trots allt lite långt att åka över dagen även om vi inte brukar dra oss för att kör många mil om vi vet att det är bra.
Mamsell från Rörstrand design Christina Campbell. Både flata och djupa tallrikar som kommer att bli ny vardagsservis i Hulebäck.
En helt "ny" förpackning med kaffeglas i plasthållare med bricka till. Såld på Domus en gång i tiden enligt prislappen. 13.95 på extrapris!
Minsta vasen i serien Grafika av Ingrid Atterberg för Uppsala Ekeby.
Vas av Göte Augustsson, Ruda Glasbruk i serien Cobolt.
Ytterligare en häftig glasvas i den koboltblå färgen. Denna av okänt ursprung.
Vas av Olle Alberius Rorstrand
En blå kluckaflaska eventuellt Holmegaard.
Två små söta vaser under märkta med en svårtydd signatur, kams? rams?
En likörkaraff med sex glas och bricka i perfekt skick! Hovmantorp?
En tysk golvurna och en något mindre vas, även den tysk. Lasse la dit sin snusdosa för att storleken skull komma fram.
Ett litet nålfat av Mari Simmulsson Upsala Ekeby och ett litet fat i serien Sparaxis från Rörstrand. Upptäcker att jag har så många fler bilder att det får bli ytterligare ett inlägg senare. Nu är klockan mycket och jag måste krypa till kojs. Gonatt!

Kommentarer

Postat av: Sussies fyndhörna

Publicerad 2012-11-30 14:38:44

Vilka fina fynd! Jag önskar också jag hade Mamsell-tallrikar. Än så länge har jag bara en skål, http://sussiesfyndhorna.blogspot.se/2012/09/antligen-tillbaka_6.html

Postat av: Linda

Publicerad 2012-12-02 20:02:00

Ojojoj vad mycket fint ni hittat! Grafika-serien är en riktig höjdare!!

Svar: Ja, det tycker vi med. kanske är så att man får börja leta efter fler delar!
Undantaget

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-12-19 19:10:04

Jag bara älskar Grafikaserien. Så så snygg!

Svar: Jag kan bara hålla med.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela