Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Allt går igen.......Eller?

Publicerad 2012-11-17 16:19:00 i Allmänt,

Kan bara inte låta bli och fnissa lite när jag nu kan se Min! och då menar jag min Advent ljusstake överallt. För ca 12-15 år sedan köpte jag en elljusstake på loppis för en femma(5:-), jag har fått armbåga mig fram varje jul och försökt slå dövörat till från alla gliringa och kommentarer när den väl ha fått en plats i något fönster som helst vetter mot någon skog eller minst mot norr.
Vad är nu detta för skapelse.? Jo det är ju självklart en idag super "hipp" smidesljusstake som Erik Höglund har designat, med små trevliga glasbitar i olika färger och former. Ni kommer att få se den när vi har plockat ner julpyntet från vinden. Jag tror att jag i år kanske får en enklare sits när det gäller placeringen, vi får se?. Nu finns den ju för fyrsiffriga belopp på tradera och i nästan alla julreklam från lampaffärerna som nytillverkad. Har i dag även besökt en av våra egna loppisgrottor som säkert Liz kommer att återkomma till........

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-11-18 16:42:08

Det är bara att gratulera!! Det är härligt att vara före sin tid ibland. ;)

Svar: Ja, han var förutseende där Lasse. Trots att alla tyckte tvärtemot!
Undantaget

Postat av: RETROknoppen

Publicerad 2012-11-18 22:45:11

Ja, jag fick se den hos min äldre granne för 10 år sedan och bestämde mig då att få tag i en egen på Tradera. Jag tyckte då att 500 kr var jättemycket men numer så är jag bara tacksam att jag slapp punga ut med dagens 2000 å uppåt för ett ex.
Naturligtvis vill jag ha originalet med teakfot. Den nyproducerade slår inte den med hästlängder,,, Eller så faller jag just för retro-känslan
Det är otroligt vad hippt det kan bli inom "jule-världen":
"Ljusbuketten", Kajsa Nordströms jul-dukar eller Roupe-bonader.
Jag har ett litet urval men julens charm finns ju i så mycket. Från minsta porslinstomte med ljushållare till den gamla krusade smällkaramellen med bokmärke,,,

Svar: Ja, så det gäller att sålla med förstånd. Man kan inte ha allt trots att det finns mycket med charm. Själv har jag en samling små trätomtar från 50-talet som jag letar efter så fort jag kan. Ska visa dem så fort julpyntet dyker upp här hemma.
Undantaget

Postat av: precis en sån

Publicerad 2012-11-19 11:52:40

Försökte kommentera på dit senaste inlägg men lyckades inte, hamnade bara på en reklamsida...
Ville säga att sjunga i kör är fullständigt underbart, sjöng själv i Husets Kör under 12 år. Ljusmanschetterna och kaffekvarnen blev jag väldigt förtjust i! =)

Svar: Min tokige man har redan lagt ut ljusmanschetterna på Tradera!
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela