Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Jullov....

Publicerad 2012-12-28 15:35:00 i Allmänt, Heminredning, Retro,

..har jag inte. Suttit på jobbet i två dagar och försökt få ordning på ett gigantiskt medlemsregister som kommer sig av att två föreningar slås ihop. Ska försöka få till ett inlägg innan jag åker upp till Hulebäck för att fira helg. Nyår har vi dock tänkt oss att vara tillbaka. Jag älskar nämligen att titta på fyrverkerier!
En liten bild på Nala som är på besök från huvudstaden. Det är knappt hon syns på fårskinnsfällen. Den ligger på en sk lappsoffa som jag ärvt efter min mormor som var norrifrån. Hon kom från en plats som jag tycker har bland de vackraste ortsnamnen i Sverige. Drömme, Sidensjö. Visst är det lite speciellt?
På landet har vi denna att vispa med. Ibland längtar man efter en elvisp men för det mesta är den alldeles utmärkt.
Tomten som hängt med mig ända sedan min första jul.
Så till sist, tavlan som finns vid min säng och som påminner om när man sov över hos farmor i Västergötland som barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela