Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Fyra mässor och en megaloppis!

Publicerad 2014-10-06 11:38:00 i Allmänt, Porslin,

Den gångna veckan har jag hunnit med en hel del. Det började lördagen den 27 september då jag var på Bokmässan i Göteborg för första gången. Har velat detta i flera år men det har hela tiden kommit annat emellan.
Visste att det var stort men hade väl aldrig kunnat föreställa mig mängden av människor. Bland flera intressanta föredrag lyssnade jag bland annat på Tatiana Rosnay och David Batra. Tatiana är en författarfavorit sedan jag ramlade över boken "Sarahs nyckel" och jag blev inte besviken hon var mycket intressant att lyssna på. David Batra är väl ingen författare i sig, men representerar alla de som ändå gett ut en eller flera böcker och är ju väldigt underhållande att lyssna på. Alla känner väl till hans "Den som inte tar bort luddet ska dö" som är insamlade lappar med olika meddelanden. Den senaste heter "Gevär säljes p g a dödsfall" och är exempel från olika annonser på Blocket.
Av böckerna ovan som jag köpte har jag än så länge läst denna, "Livet efter dig" av Jojo Moyes, efter rekommendationer. Läs den!
Nästa mässa var Bak- och chokladfestivalen som hölls i Älvsjö.Hade inte tänkt att gå på denna men när sonen och hans sambo skulle dit och jag var ledig så följde jag med. Missade att ta bilder och av det som jag köpte finns dessa baktidningar samt overheadplast till tårtbakning kvar! Resten försvann till efterrätt och som tilltugg till kaffet dagen därpå. Konstigt..... I anslutning till denna fanns Hus- och hemmässan som man kunde gå på för samma biljett, men som vi krasst konstaterade, att för oss som varken bygger eller renoverar något för närvarande så fanns det inte mycket att hämta där. Största behållningen var två gratis kassar/väskor att ta med som emballage när man går på loppis. Så i lördags var det då dags för mässa nummer fyra; Antik och kuriosa i Kista.
Mycket fint att titta på även om antalet utställare i år var något mindre till antalet än när jag var där förra gången. Några små inköp gjordes också som jag kommer att visa er senare. Vitrinskåpet, eller egentligen är det nog ett barskåp, ovan hade gärna fått flytta in hos mig. Detta fanns i Leva antiks monter som hade massor av fina saker som väckte mitt habegär. Denna helg var det även megaloppis i Solnahallen. Även här gjordes en del inköp. Bland annat denna senapsburk från Rörstrand i serien Picknick av Marianne Westman. Då den saknar sitt karakteristiska toppiga lock söker jag nu ett sådant.

Kommentarer

Postat av: Mamma Mindy

Publicerad 2014-10-06 11:41:33

KUl med mässor..gick på hälso mässan i malöm.ö---

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela