Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Äntligen!

Publicerad 2013-05-06 14:15:00 i Allmänt, Glas, Retro,

Äntligen av flera olika skäl. Äntligen skriver hon på bloggen igen, tänker ni kanske. Äntligen har jag kamera igen, tänker jag. Efter förra inlägget fick jag besök från Vaxholm då vattnen däruppe fortfarande var istäckta och i samband med det åkte vi en weekend till Köpenhamn för årets första nordiska kanottävling på Bagsvaerd Sö.
Dessa riktigt snygga conversen fick jag i present av sonen med sambo eftersom de varit i Florida på träningsläger dessförinnan. De tyckte att modellen var lite retro, vilket jag kan hålla med om.
Vi har i familjen ett antal olika tält och detta retrotält från 70-talet fungerade som omklädningsrum under tävlingen i Köpenhamn.
Prisutdelning efter K1 200m.Efter tävlingarna ville han titta på bilderna och la kameran i sin väska som sedan for hem till Vaxholm med honom. Så därför har jag inte haft kamera förrän nu efter helgens tävlingar i Jönköping.
På hemresan från Jönköping for vi förbi denna trevliga skylt som man låtit sitta kvar efter det att affären slagit igen. Så var det då dags för det tredje äntligen.
Äntligen Festivo! Har letat sedan förra sommaren och för någon vecka sedan dök dessa två upp. Har visat dem på instagram, där jag finns under namnet @lizundantaget. Festivo är designade av Timo Sarpaneva och tillverkade av Iittala och finns med upp till 8 ringar. Dessa har fyra och tre och har TS inristat på undersidan samt en Iittalaettikett på den stora.
Och nu har jag hittat en liten med en ring. Så helt plötsligt har jag tre stycken.
En snygg kruka från Rådabruk, Rörstrand inköptes vid samma tillfälle.
Dessutom denna kakburk. Prislappen på undersidan säger att den är inköpt på Domus för 6.75 en gång i tiden. Den är dessutom märkt med namnet Pat Albeck som enligt uppgift var en engelsk grafiker som verkade mellan 1950-2007. Tyvärr har jag inte hittat vilken firma som tillverkat denna burk.

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-05-06 17:56:15

Den blå krukan var jättefin, en sådan ska jag också försöka leta reda på :)

Svar: Jag har aldrig sett den tidigare. Men i gengäld så var den väldigt oansenlig i krukhögen och tog sig rejält när den blev diskad!
Undantaget

Postat av: Helena Högberg

Publicerad 2013-05-06 22:52:35

Jag letar också efter Festivo ljusstakarna, men jag har bara hittat 4 stycken "ettor" :( Jag räknar förstås inte de allt för dyra som man hittar på Tradera och stora marknader där de kostar 150:- styck, då är det liksom ingen sport, de ska vara billiga :)

Svar: Nej, jag letar inte heller efter de dyra man kan köpa till "ordinarie" priser utan vill hitta i loppisprisklass. Det är dem jag letar efter. :)
Undantaget

Postat av: Allt det gamla goda

Publicerad 2013-05-06 23:01:26

trevlig kruka du hittade där, och vilken vacker skylt. jag är ju också svag för skyltar och visar upp de jag hittar ibland i bloggen!

Svar: Jag tycker också om gamla skyltar. Stannade vid denna på hemvägen men hade sett den redan på ditvägen så jag visste att den kom. Krukan har jag inte sett tidigare och jag är väldigt svag för blått.
Undantaget

Postat av: Tant Emma

Publicerad 2013-05-11 18:07:32

Skorna var toppenfina! Klart retrostuk där :)
Och fynden....Kan bara säga grattis!

Svar: Tack!
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela