Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Loppisbombning

Publicerad 2013-03-06 10:25:00 i Allmänt, Belysning, Glas, Keramik, Porslin, Retro,

Lovade återkomma med förra veckans övriga inköp. Det slog mig när jag fotograferade att det blivit en hel del så håll till godo med en bildbomb och minimalt med text.
Ett kakfat i stringmodell.
Två snapsglas av okänt ursprung. Får återkomma om jag hittar mer om dem.
Sex teakcosters med silverkant. Dessa behöver dock bli putsade på vilket jag inte hunnit än.
Ett fat från Rörstrand i serien Harlekin av Gunnar Nylund.
Min nya köksduk som har en signatur som jag inte kan tyda. Kan det stå Jutti? Här kanske någon mer insatt kan hjälpa till?
Ett bordställ för kryddor i teak och plast.
En fruktskål och assietter.Verkar misstänkt likt Åforsglas.
Fyra glasfat i en än så länge okänd serie. Bör vara 60-70tal att döma av mönstret.
En söt lite vas från 50-talet. Enligt samma pricip som många kakfat med flätad utsida av plast och undersida av trä. Denna har givetvis en glasinsida, annars hade det varit lite svårt för vattnet att stanna kvar!
Te/kaffekoppar från 50-talet.
En liten skål av Erik Höglund.
Ett fat från Gustavsberg, Solros av Margareta Hennix.
Ytterligare en Vaxholmssouvernir modell äldre.
En fiskskål.
En tysk vas.
Ett prickigt förkläde samt en liten duk.
En taklampa till vårt arbets/gästrum. Visserligen nytillverkad men i klar retrostil och inköpt på Stadsmissionen. Enligt uppgift ska den ha sålts via Svenska Hem.

Kommentarer

Postat av: Helena Högberg

Publicerad 2013-03-06 11:30:26

Lampan var verkligen snygg, jag hade aldrig trott att den var nytillverkad :)

Svar: Nej, man kan verkligen lura sig. Men för säkerhets skull hade man på Stadsmissionen noterat på den att den var ny. Service tycker jag.
Undantaget

Postat av: Tant Emma

Publicerad 2013-03-06 21:24:42

Wow! Vilka fynd. Bra jobbat! :)

Svar: Tack! Ja, vi är nöjda.
Undantaget

Postat av: Linda

Publicerad 2013-03-07 18:43:33

Ojojojojojojoj! Det var minsann en hel del fina fynd! Älskar den där duken du ska ha i köket, den är så fin! Och taklampan är verkligen nyretro när det är som bäst!

Svar: Håller med när det gäller lampan. Annars är jag inte så glad i nyproducerad retro.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela