Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Hemma igen

Publicerad 2013-02-18 19:10:00 i Allmänt, Belysning, Glas, Retro,

Hemma igen efter fem dagar i huvudstaden med omnejd. Flög upp i torsdags då Lasse skulle på ett möte i Stockholm. Under tiden gick jag en liten shoppingrunda som endast resulterade i en tröja. På fredagen var det så dags för första besöket på Antikmässan där huvudmålet var en träff med ett helt gäng trevliga retrobloggare.
Några bilder från träffen som skedde ute på mässområdet i en för tillfället lånad lokal. På lördagen åkte vi så ut till Älvsjö för att tillbringa dagen på Årets Antikmässa. Vill passa på att tacka Winterhagens Antik för inträdesbiljetten. När jag tittar igenom mina bilder upptäcker jag att de flesta innehåller lampor! Så mitt undermedvetna hade redan då bestämt sig för att det var en lampa vi skulle få med oss hem.
Denna Duett från Ikea design Bent Boysen kommer att hänga ovanför sidebordet i köket där vi alltid tyckt att det är så mörkt.
Mässans häftigaste golvlampa stod i montern hos Herr Judit.
Denna som jag tycker var utställningens snyggaste lampa stod i var jag tror var Borg Designs monter. Givetvis skulle någon sticka fram huvudet just när jag tryckte av. Vet inte vem han är, hoppas han inte tar illa upp att hamna här.
Ytterligare en snygg golvlampa.
Mässans märkligaste golvlampa. Vet inte vad jag tycker om den.
En nätt liten samling snygga lampor hos RÅMÅ.
En lampa som ser ut som en uppochnervänd vårlök.
Underbart snygga men nytillverkade!Konstnär Peter Hermansson och till salu hos Knutsson Konst och Antikhandel. Dessa väckte verkligen mitt habegär. Tyvärr så vill inte kassan räcka till för sådana utsvävningar!

Kommentarer

Postat av: RETROknoppen

Publicerad 2013-02-18 22:51:47

Kul att du belyste inslaget med lampor bland de övriga retro-bloggares inlägg från mässan! Undra om jag hann se alla?
Jag är nog lite konstig jag men jag vet att jag gillade "löken" när jag såg den så den blir nog min favorit här.
Och att jag gillar dina inköpta!
Har haft ett par i fönstret för 10 år sedan. Gillar ju färgerna. En retro-pärla faktiskt!
Roligt att träffas :)

Svar: Tack! Gillar lampan även färgmässigt. Den kommer att bli perfekt. Får visa en bild när den kommit på plats.Ja, det var roligt att få ett ansikte på många som man bara kan bloggnamnet på.
Undantaget

Postat av: Gunilla

Publicerad 2013-02-24 16:29:01

kul att jag fick ett visitkort av dig för nu har även jag hittat till din blogg. Kul att träffas! Snygga lampor du fångade på bild flera hade jag helt missat.

Svar: Tack, detsamma.Ja, vi tittar ju alla på olika saker. :) Hoppas vi ses igen vid ett annat tillfälle.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela