Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Bellis

Publicerad 2012-10-07 18:46:00 i Allmänt, Porslin, På gång,

Jag är väldigt förtjust i Bellis av Eva Bladh från Karlskrona Porslinsfabrik. Jag har blivit det mer och mer med åren och då är det ju trevligt att Lasse fått en del av sin mor. Detta har vi nu börjat att komplettera med fler delar. Det mesta har varit uppläggningsfat och skålar och en massa udda kaffefat. Nu i veckan fick jag tag på två koppar som stod och väntade på mig på Kupan fast klockan var fem en vardag.
Här ser ni mina två fyndkoppar tillsammans med två blåbärskoppar även de från Karlskrona. Fick hem dem i veckan och väntar på ytterligare från samma säljare. Hade bestämt att de skulle bli min nya finkaffeservis innan jag fick tag på Belliskopparna. Men det ena utesluter ju inte det andra. Eller hur?
Något av det vi kommer att ha med oss på Karlskrona Porslinsmässa i allhelgonahelgen. Två små Alfavaser samt en liten vas av sk Trossögods, samtliga av Alf Jarnestad.

Kommentarer

Postat av: RETROknoppen

Publicerad 2012-10-08 00:55:28

Grattis till du som fyndade på Kupan! Menar du att dom hade sått framme hela dagen utan att någon hade köpt dem?
Hur som helst, det närmaste jag har varit en Bellis-kopp var ett feltryck av en kompis när jag skulle visa hur fina dom var på Tradera, via mobilen. Han klantade till det och istället för att gå bakåt tryckte han på direkt-köp! Gissa om jag blev arg! Fick lov att ringa säljare och Tradera,,, i några dar var jag dock ägare av 8 Belliskoppar med pengar som jag tyvärr inte kunde betala (

Svar: Om de stått framme hela dagen vet jag inte, men de stod när jag kom vid femtiden. Till priset av en guldpeng styck dessutom! :)
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela