Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Nu så..

Publicerad 2012-11-19 19:04:00 i Allmänt, Glas, Keramik, Porslin, Retro,

Nu så har jag fått hjälp att fotografera det som blev misslyckat igår. Det är en av nackdelarna med att ha mitt lilla ärftliga bekymmer, vissa dagar darrar man mer än andra och då går det inte alltid att fotografera hur många gånger man än försöker.
Fyra läckra glögg/punchmuggar. Vet att jag har sett modellen tidigare men kan för mitt liv inte komma på vem som är tillverkaren och tyvärr är dessa omärkta.
En flaska från Holmegard som är etikettsmärkt.
Ett stort blått fat från Gabriel.
Den blå vasen med prickar är märkt Gabriel, den orangebruna står det Sweden under samt något ytterligare som tyvärr inte går att tyda eftersom det ligger så mycket glasyr i.
Väggkonsol i porslin utan märkning men i klar Jugendstil. Påminner om Ekeby, men utan numrering eller annat så, vem vet?
Upptäckte även att de fyra textiltabletterna/underläggen jag köpte förra veckan var märkta Laurids Lönborg! Där ser man. PS! Glöm inte oss!!
Nä, jag ska inte glömma er! Söta små filurer, eller hur? Inte så billiga trots att det var loppis, men jag kunde inte motstå dem.

Kommentarer

Postat av: RETROknoppen

Publicerad 2012-11-23 20:32:39

Jag kan förstå att du inte kunde motstå dom små filurerna - det kunde inte jag heller! Så nu har dom en given plats på matrumsbordet :)
Det blåa fatet från Gabriel var också fint. Gabriel kan ibland kännas lite underskattat trots att det finns många fräcka keramik-alster,,,
Jag har en svart vit skål med snyggt grafiskt mönster,,,påminner lite om detta.

Svar: kan också tycka att det är lite underskattat. Beror nog på att man har gjort så mycket "standard"gods med ex landskapsblommor.
Undantaget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela