Undantaget i Hulebäck

Antikt ,Retro och Kuriosa




Några till

Publicerad 2012-12-19 22:55:00 i Allmänt, Retro, Tavlor,

Även nästa årtionde producerade trätomtar. Dessa två är från slutet av 70-talet då jag fick dem i present.
Kan man säga att de är barn av sin tid? Med demonstrationsskylten i högsta hugg! Den söta lilla ängeln av plast är den först julprydnad jag köpte till mitt inackoderingsrum när jag gick på gymnasiet, så även den bör vara från 70-talet.
Mässingsängeln däremot inhandlades på PMU för några veckor sedan.
Samtidigt köpte vi denna ljusstake, design Rolf Parmstad, Konsthantverk Karlskrona. Rolf Parmstad född 1930, har bla studerat för Carl Malmsten.
För några veckor sedan kom även dessa två läckra glasunderlägg, i just glas, med hem. Någon som har en ledtråd om var de kan härstamma ifrån? Rester av en etikett syns på utsidan av det ena men någon text syns inte längre. Skulle gärna ha fler av dem.
Avslutar med ett porträtt av min mor, ca 14-15 år gammal. Ett kolorerat foto, vilket var vanligt runt 1953-54 när det bör vara taget. Nu tar vi en kort bloggpaus för att fira jul i Hulebäck och återkommer framåt nyår. GOD JUL önskas alla bloggläsare!

Kommentarer

Postat av: Tant Emma

Publicerad 2012-12-28 14:22:19

En demonstrerande tomte! Hurra!
:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Undantaget

Medelålders par som skriver om antikt, retro , loppmarknader och auktioner vi besöker. Om vårt lilla sommarprojekt "Undantaget i Hulebäck" i Småland och om annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela